certyfikat

There are no translations available.

CERTYFIKAT RZECZOZNAWCY Certyfikat Rzeczoznawcy
There are no translations available.

Postęp prac podczas budowy repliki:

-montaż skorupy czołgu

 

-lakierowanie

 
 

-składanie gąsienicy

 
 

-montaż zawieszenia i gąsienic

 
 

-montaż silnika

 
 

Prezentacja zbudowanej repliki:

TKS podczas HRKP w Warszawie

 
 

TKS w Łodzi

 
 

TKS w Żurawicy

 
 
 

Filmy:

Montaż silnika Złożenie i testy repliki TKSa Prezentacja TKSa
 

 

There are no translations available.

Budowa repliki TKSa

Budowa repliki czołgu TKS

  • idea powstania
  • modele 3D
  • inżynieria odwrotna w praktyce
  • foto i video galeria
  • oferta
 



   Z informacji, jakie posiadamy na dzień dzisiejszy w Polsce istnieją tylko 3 oryginalnie zachowane czołgi rozpoznawcze TKS. Dwa z nich znajdują się w zbiorach znanego kolekcjonera z Łodzi
a trzeci stanowi eksponat Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Ostatnie miesiące przyniosły również informacje na temat TKS'a, który trafił do zbiorów Muzeum Broni Pancernej CSWP
w Poznaniu. Dodatkowo w Polsce znajduje się tankietka TK-3, odbudowana przez prywatnego kolekcjonera z Warszawy.
   Niestety, poza wymienionymi egzemplarzami z Polski ,TKS stojącym w muzeum w Kubince oraz niszczejącym TK-F w Belgradzie temat się zamyka.

 

Zważywszy na charakter pojazdu, jego zasługi dla Polski oraz jego znikomą ilość BR-TZIP podjęło się wykonania repliki.

 

 

kopula1 wanna1

   Idea odbudowania czołgu sięga kilku lat wstecz, kiedy nasze biuro jeszcze nie istniało i nawet nie było go
w planach. Wtedy to mgr inż. Zbigniew Nowosielski rozpoczynał swoją przygodę z pojazdami historycznymi,
a w szczególności z tymi związanymi z historią Polski, głównie z II Wojną Światową.
   Odkupując części do TK-S'a nie przypuszczał, że już w 2012 roku będzie patrzył jak jego Biuro Rekonstrukcyjno - Technologiczne będzie budowało I-wszego TK-S'a w oparciu o opracowaną własnoręcznie pełną dokumentację cyfrową pojazdu.

rama1 rolka3 rolka2

Dziś jest łatwo stwierdzić, że mamy dokumentację, lecz droga do jej zbudowania to kilka lat intensywnych poszukiwań:
check oryginalnych rysunków (lub ich kopii),
check oryginalnych szkiców,
check opisów dotyczących obsługi czołgu,
check katalogów części,
check części oryginalnych,
check fotografii,
check świadków historii (rozmowy z nimi).
 
   To tysiące przejechanych kilometrów w Polsce i poza jej granicami w poszukiwaniu np. jednej brakującej do opracowania dokumentacji części, często wypożyczanej w zamian za zastaw pieniężny. Wszystko po to, aby zbudować wierny oryginałowi model 3D, a następnie replikę czołgu TK-S.

TKS TKS2
   Naszej idei cały czas przyświecała jedna myśl: (cytat ZN: "Nie możemy zbudować repliki podobnej do TK-S'a, to musi być TK-S w czystej postaci, taki, jakim mój tata walczył w czasie II Wojny Światowej"). Bardzo wysoko zawieszona poprzeczka rozciągała cały projekt w czasie. Nie było mowy o uproszczeniach, o działaniach tymczasowych. Kadłub i zawieszenie TK-S'a muszą być w 100% zgodne z oryginałem. Podjęliśmy także starania zmierzające do zdobycia oryginalnego silnika i zespołów układu przeniesienia napędu.
   W połowie października 2012 projekt okupiony setkami godzin "wysiedzianych" przed komputerem, dziesiątkami poprawek i tuzinem ludzi pracujących przy nim zaczął wchodzić w fazę wykonania.
 

Polecamy:
 
 
 
 Zapraszamy wszystkich do oglądania galerii zdjęć relacjonujących prace przy budowie naszej I-wszej repliki TK-S'a. Będziemy się starali na bieżąco aktualizować zdjęcia i informacje.
-ulotka o TKS pdfpobierz(1,49MB)
-ulotka "Sen o TKS" pdfpobierz(3,47MB)
 
 
Wykorzystaj naszą wiedzę i doświadczenie,

dajemy Ci możliwość posiadania

własnej repliki czołgu TKS!!!
arr fwd
Jesteś zainteresowany?
arr fwd
Masz części do TKS'a ?

Nasza oferta! Galeria

arrow

W sprawie szczegółów skontaktuj się z nami:

  •  
    Input your details and we will promptly call or email you back.
  •  
    Name
  •  
    Email *
  •  
    Phone Number
  •  
    Your Message *
  •  

  •  
  •  
    Areas with " * " are obligatory.
rafal-krajewski

inż. Rafał Krajewski

rafal.krajewski@br-tzip.pl

tel.: 505-537-237

 zbigniew nowosielski

mgr inż. Zbigniew Nowosielski

zn.serwis.sos@o2.pl

There are no translations available.

 
brtzip
wykrzyknik ico

Nauka jazdy motocyklem z wózkiem bocznym

 
brtzip
wykrzyknik ico

Doskonalenie umiejętnosci kierowcy w trudnym terenie

(jeśli chcesz zasiąść za kierownicę wyjątkowego auta lub pojazdu wojskowego i chcesz sprawdzić swoje umiejętności w terenie zgłoś się do nas )
 
brtzip
wykrzyknik ico

Szkolenia i prezentacje w zakresie uruchamiania pojazdów historycznych:

 
ursus
Ursus C-45
Gaz 51
GAZ 51 wyposażony w układ zasilania gazem ssanym (przygotowanie paliwa- ładowanie drewna do generatora, rozpalenie, ocena jakości gazu  w/g płomienia, przejście z benzyny na gaz ssany - holz gaz)
 
brtzip
wykrzyknik ico

Szkolenia dla członków Grup Rekonstrukcji Historycznych, zdobywanie patentu kierowcy pojazdów:

 
Bren Carrier
opancerzony Transporter Gąsienicowy Bren Carrier
GMC
samochód ciężarowy GMC 363 CCKW
Chevrolet 158
samochód ciężarowy Chevrolet 158
Gaz 51
samochód ciężarowy GAZ 51
Gaz 69
samochód terenowy GAZ 69
Dodge WC 21
samochód ciężarowy Dodge WC 21 4/4
 
DSCF9272
wykrzyknik ico

Praktyki studenckie

Zapraszamy do wzięcia udziału w Programie Praktyk Inżynierskich.
Ciekawe projekty realizowane z wykorzystaniem narzędzi inżynierii odwrotnej (rewersyjnej), realne zadania, przyjazna atmosfera pracy to wizytówka naszego programu.
Zachęcamy do wypełnienia formularza aplikacyjnego.
 
There are no translations available.

Przegląd techniczny i naprawy TKS-a po 3 latach eksploatacji

   W kwietniu został przywieziony z muzeum Wojska Polskiego czołg TKS w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego po 3 latach eksploatacji. Dokonano niezbędnych napraw. Wszystkie prace przebiegły pomyślnie.

 

Contact Us

mgr inż. Zbigniew Nowosielski
Ptaki 11
05-332 Siennica
phone +48 (025) 799-20-08
cell +48 698-686-156